Вагони модельної залізниці, як і їхні великі побратими-прототипи, поділяються на вантажні та пасажирські.
На початку 19 століття, коли першими поїздами ще можна було лякати непризвичаєних жителів, потяги повзали ледве-ледь. Їх використовували для приміських пасажирських перевезень, а вагони називали як завгодно, тільки вагонами. Берліни, диліжанси, шарабани та ін. відрізнялися переважно ступенем комфорту для пасажирів.
Але прогрес жваво набирав швидкість, а разом із ним збільшували міць та потяги. Незабаром з'явилася можливість перевозити залізницею важкі вантажі. Саме слово "вагон" (від англ. "Waggon" - фургон, віз, віз) стали широко використовувати з середини 19 століття.
Виробники міні-залізниць – Piko, Roco, Fleischmann, Liliput або Rivarossi – пропонують вантажні вагони різноманітного призначення та пасажирські вагони різних класів, країн та епох.